wtorek, 30 września 2014

16. Flashback - Sorbet o smaku mango w środku zimy

Wracam sobie do domu, siadam na kompa z zamiarem wrzucenia nowego rozdziału i co moje brzydkie (bo niestety nie piękne, a szkoda, nie pogardziłabym) oczy widzą? 3,5k wyświetleń! Ależ wy jesteście wspaniali!
Jako, że ostatnio było dość smutno, dzisiaj zarzucę odrobiną szczęścia. Mam nadzieję, że się wam spodoba i jak zwykle proszę o komentarze! ^^
(PS: Zdałam)

~.~.~.~.~


               - Nie rozumiem idei tych lesbijskich scen - stwierdziłam, patrząc na płaczącą dziewczynę, która trzymała dłoń w swoich majtkach. - Nie to, że mam coś do homo, ale jakoś ten motyw wyrwał się tak nie wiadomo skąd... Okay, można dać taki epizod, ale dlaczego nagle to stało się głównym wątkiem fabuły?
               Dan tylko przewrócił oczami.
               - Oglądaj do końca, nie mogę ci nic powiedzieć - powiedział. - I zaakceptuj fakt, że nie wszystko z tego filmu da się zrozumieć.
               - To jest David Lynch, tego kompletnie nie da się zrozumieć - zauważyłam z przekąsem.
               - Nie prawda - chłopak uniósł wskazujący palec. - Każdy ma swoją własną interpretację i dlatego wszyscy sądzą, że nie da się ich zrozumieć.
               - Albo ktoś nie ma żadnej interpretacji i stwierdza, że film jest głupi - wciąż droczyłam się z przyjacielem.
               - Uważasz, że ten film jest głupi? - Dan spojrzał na mnie kątem oka.
               - Nie wiem, jeszcze nie skończyłam go oglądać - wzruszyłam ramionami.
               Smith westchnął przeciągle ze zrezygnowaniem, a ja wyszczerzyłam się złośliwie i wróciłam do oglądania. To co działo się na ekranie sprawiło, że uśmiech natychmiast zniknął mi z twarzy.
               Był początek grudnia. Za oknem powoli spadały pierwsze płatki prawdziwego śniegu (a nie tego zmieszanego z deszczem), błyszcząc delikatnie w świetle latarni. Moje mieszkanie było już gotowe na gwiazdkę, którą i tak miałam spędzić w rodzinnym domu. Drobne lampki wędrowały radośnie po suficie i ścianach. Ich przytłumione, kolorowe światło rywalizowało z blaskiem telewizora o tytuł głównego źródła światła w salonie. Od dwóch godzin gnieździłam się z Danem na mojej kanapie, oglądając "Mulholland Drive". Jakieś trzy czwarte filmu było naprawdę fascynujące, ale teraz zbliżaliśmy się do finału i wszystko stawało się co raz bardziej poplątane i przerażające.
               W napięciu obserwowałam ekran. Złapałam Dana za dłoń, a drugą ręką zakrywałam się poduszką, tak, że zza ochrony wyglądały tylko moje oczy.
               - To jest straszne - jęknęłam.
               Smith nie odpowiedział na moją uwagę pierwszy raz tego wieczoru. Zerknęłam na niego ukradkiem. Chłopak przyglądał się naszym złączonym dłoniom z nieodgadnionym wyrazem twarzy. Zaczerwieniłam się aż po uszy i puściłam szatyna zaciskając palce na poduszce. Na chwilę straciłam wątek i wiedziałam, że już go pewnie nie odzyskam, bo akcja toczyła się co raz szybciej i intensywniej jak kula śniegu, staczająca się po stromym zboczu. Nabiera prędkości, staje się większa i toczy się szybciej i szybciej, żeby w końcu...
               Wrzasnęłam, gdy Betty została nagle zaatakowana przez parę staruszków. To była ta sama para, co na początku filmu! Skąd oni się tu wzięli? I dlaczego byli tak cholernie straszni?! Blondynka na ekranie zaczęła uciekać, a ja nie mogąc się powstrzymać, ukryłam spanikowana twarz w ramieniu Dana.
               - Nie, nie, nie! Oglądaj!
               Zmusiłam się do patrzenia na telewizor, wciśnięta w chłopaka. Gdy dziewczyna wyciągnęła pistolet z szuflady i rozległ się huk wystrzeliwanej broni, drgnęłam łapiąc Dana za ramię.
               Koniec.
               Znów pojawiło się ujęcie pustej sceny i mikrofonu, otoczonego niebieskim światłem. Kobieta, którą wcześniej zauważyłam na balkonie, spojrzała prosto w kamerę i powiedziała słowo, które już wcześniej wywołało ciarki na moich plecach.
               - Silencio.
               Ekran pociemniał. Napisy zaczęły leniwie sunąć po czarnym tle. Wciąż oddychałam ciężko, nie ruszając się z miejsca.
               - Jezu - szepnęłam.
               Puściłam ramię Dana. Odsunęłam się szatyna, przeczesując nerwowo włosy. Chłopak przyglądał mi się uważnie. Miałam nadzieję, że światło lampek zamaskuje moje rumieńce.
               - Przepraszam - mruknęłam. - Mówiłam, że cholernie boję się strasznych filmów...
               Na twarzy Smith'a, pojawił się uśmiech.
               - On nawet nie był straszny... - stwierdził cicho, jakby od niechcenia.
               - Był! - oburzyłam się. - Straszny film nie musi zawierać krwi, flaków i duchów... Sam stan napięcia, w którym utrzymuje widza, przeraża...
               - Rozumiem, że ci się nie podobał? - spytał spokojnie Dan, ale w jego oczach widziałam rozczarowanie.
               - Tego nie powiedziałam - zauważyłam, uśmiechając się szeroko i zerwałam się z kanapy. - Chcesz sorbetu?
               - Jest zima...
               - Przeszkadza ci to w czymś? - uniosłam brwi.
               - Umm chyba nie... - uległ chłopak. 
               - Mrożone mango w środku zimy jest najlepsze na świecie - powiedziałam głośno, wchodząc do kuchni. - A potem ciepłe kakao!
               Wyjęłam parujące opakowanie lodów z zamrażarki i wrzuciłam trochę żółtego sorbetu do szklanek. Gdy wróciłam do salonu, Dan bawił się swoim telefonem, a telewizor został wyłączony. Zapaliłam lampkę przy kanapie, która rzuciła na nas nikłe światło i oklapłam zmęczona obok chłopaka. Postawiłam szklanki na stoliku do kawy. Szatyn wyciągnął po jedną z nich dłoń, a ja trzepnęłam go lekko w ramię.
               - Jeszcze nie! Poczekaj aż rozmarzną!
               - Przepraszam - Dan uniósł kącik ust. - Nie znam się na jedzeniu zimowych lodów.
               Uśmiechnęłam się i podkuliłam nogi pod brodę. Zapanowało milczenie, ale przyzwyczaiłam się do niego po trzech miesiącach. Spojrzałam na lampki nad naszymi głowami i wsłuchałam się w spokojny oddech obok mnie. Czułam się dobrze. Byłam naprawdę szczęśliwa, mogąc siedzieć obok tego dziwnego chłopaka.
               Ostatnie trzy miesiące wiele zmieniły w moim życiu. Zrezygnowałam z wpajanego mi na siłę marzenia, które pochłonęło mnóstwo czasu i pieniędzy, a zaczęłam robić to co sprawia mi radość. Znów byłam zakochana. I to nie jedynie w pisaniu. Siły wyższe chyba wreszcie postanowiły mi sprzyjać, bo dostałam możliwość poznania kogoś tak wspaniałego jak Dan. Tak... Byłam szczęśliwa.
               - Wiesz - odezwał się nagle cicho chłopak. - To takie dziwne.
               Nie patrząc na niego mruknęłam pytająco pod nosem. Czułam na sobie wzrok Dana, ale mimo to nie spojrzałam na szatyna.
               - Jesteś najbardziej gadatliwą dziewczyną jaką znam, a jednocześnie jako jedyna pozwalasz milczeć nam tak długo - wytłumaczył Dan.
               Uśmiechnęłam się w odpowiedzi.
               - Ale i tak najdziwniejsze z tego wszystkiego jest to, że dobrze mi się z tobą rozmawia - ciągnął Smith. - Mogę powiedzieć ci o każdej głupocie, która przychodzi mi do głowy i wcale nie boję się twojej reakcji. Wiem, że nie uznasz mnie za idiotę, mimo, że cały czas mnie za takiego uważasz.
               Parsknęłam śmiechem.
               - Jedno wyklucza drugie - stwierdziłam. - Idioto.
               - Wiem. Ale jestem szczęśliwy, gdy słuchasz moich słów. Widzę jak krążą pod twoją skórą. Jesteś jedyną osobą, która zwraca uwagę na to co mówię.
               Wreszcie spojrzałam na Dana. Kochałam, kiedy zaczynał swoje mądre i poetyckie wywody. Dzisiaj wyjątkowo nie miał na sobie okularów. Założył soczewki. Kolorowe światełka odbijały się w jego oczach. Był piękny.
               - Znów mówisz piosenkami - powiedziałam lekko rozmarzonym głosem. - Kiedyś staniesz się wielkim piosenkarzem. Zobaczysz.
               Chłopak uśmiechnął się i spuścił wzrok.
               - Nie prawda - zaprotestował. - Nie chcę być sławny. Nie umiem zaśpiewać nawet przez znajomymi...
               - Osoby o tak pięknych duszach nie są w stanie żyć w ukryciu - zauważyłam, wzruszając ramionami. - Ludzie potrzebują takich jak ty. Potrzebują trochę magii w ich nudnych życiach, żeby nie zwariować. Magia nigdy nie pozostaje niezauważona. A ty jesteś pełen magii, której my wszyscy potrzebujemy.
               Powiedziałam to zwyczajnym tonem. Jakbym mówiła, że nazywa się Dan Smith, że jest wysoki, ma dziwną fryzurę i błękitne oczy. Nie miałam się czego wstydzić, po prostu stwierdzałam fakt.
               - Mogę cię pocałować? - spytał nagle Dan.
               Uprzejmy jak zawsze. Uniosłam brwi ze zdziwieniem. Chłopak był naprawdę spięty i wyglądał na przerażonego tym, co właśnie wydostało się z jego ust. Ja sama poczułam jak serce podchodzi mi do gardła, jakby chciało wydostać się na zewnątrz. Musiałam wyglądać jakbym nagle się rozchorowała, bo zbladłam i rozchyliłam usta.
               - Nie pyta się o takie rzeczy Danny! - uśmiechnęłam się szeroko, ignorując wszystkie swoje symptomy, świadczące o stanie przedzawałowym. - Zepsułeś cały nastrój!
               Twarz szatyna pokryła się rumieńcem.
               - Przepraszam - wymamrotał pod nosem i zaczął podnosić się z kanapy. - Zapomnij... Jestem idiotą. Pójdę już.
               - Ale chyba możesz. Tsa... Myślę, że możesz... Możesz.
               Obserwowałam nieruchomo, jak siada z powrotem na sofę. Patrzyliśmy na siebie przez chwilę. Dan pochylił się w moją stronę. Przechyliłam lekko głowę, przymykając oczy. Odetchnęłam głęboko. Poczułam ciepły oddech na swojej twarzy. A potem...
               No tak.
               Zderzyliśmy się nosami.
               Wybuchłam śmiechem, odsuwając się od Dana na kilka centymetrów. Uniosłam powieki i zobaczyłam przed sobą błękitne oczy. Na Boga on naprawdę był niemal sparaliżowany ze strachu.
               - Nie wierzę - szepnęłam, chichocząc. - Czy my własnie zderzyliśmy się nosami Danny?
               Smith pokiwał głową. Nasze twarze wciąż były blisko siebie, ale nie tak jakbyśmy chcieli się całować. Raczej jakbyśmy dzielili się jakimś sekretem.
               - Tylko 30% ludzkiej populacji przechyla głowę na lewo, gdy się całuje. Oczywiście ja musiałam trafić akurat na ciebie. - stwierdziłam rozbawiona. - Musimy opracować system przechylania głowy - zażądałam z uśmiechem. - Ja na prawo ty na lewo?
               Dan przechylił głowę w lewo, a ja w prawo. Właśnie tak wyglądała sytuacja, w chwili, gdy próbowaliśmy się pocałować.
               - Nie czekaj - zmarszczyłam brwi... - Oboje na lewo...
               Przekrzywiłam głowę na drugą stronę. Zauważyłam, że na twarzy chłopaka pojawił się mały uśmieszek. Sytuacja stała się tak absurdalna, że jego zdenerwowanie zniknęło i właśnie o to chodziło.
               - Nie, nie, nie - zaprotestowałam. - Niewygodnie mi tak. Oboje na prawo.
               Teraz już, chichocząc jak idioci, zmieniliśmy strony. Z tego rozbawienia przekrzywiliśmy szyje aż nadto.
               - Świetnie - parsknęłam. - Teraz nasze usta są obrócone 180 stopni względem siebie. Jak mamy się tak całować?!
               - Na Boga! - wybuchnął Dan. - Jesteś nieznośna Alice.
               Złapał moje policzki w dłonie. Popatrzyłam na niego z uśmiechem, a on na mnie.                
               Zamknęłam oczy dopiero, gdy chłopak musnął moje usta. Delikatnie, ale bez wahania. Śnieg sypał za oknem. Lody rozpuszczały się wśród kolorowych światełek. Jego włosy były poczochrane jak zawsze. Dłonie ciepłe. Usta zaskakująco miękkie. Moje serce drżało. 
               Tak.
               To był prawdziwy pocałunek.

13 komentarzy:

  1. Oh I feel overjoyed when you listen to my words
    I see them sinking in, oh, I see them crawling underneath your skin...
    Kocham "Overjoyed", trafilas w mój czuły punkt! :')
    Atmosfera jest tak fantastyczna, ciepła i świąteczna, a pocałunek Dalice opisany idealnie. To kierowanie ich głowami, żeby rozweselic Dana, jest tak słodkie i romantyczne!
    Rekompensata za ostatnie smutki zatwierdzona xd
    Trochę tylko szkoda tego sorbetu z mango (jeśli się całkiem roztopil) haha :D
    ~A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam przemycać do swoich scen fragmenty piosenek. A jeszcze bardziej lubię, jak czytelnicy je wychwytują. To takie połączenie tych wydarzeń z przyszłością i karierą Dana. Jakoś... no nie wiem... Fajnie jest myśleć, że to co stanie się kiedyś miało swój początek już tutaj...

      No tak sorbet z mango mógł się poczuć odrobinę zaniedbany, ale rozpuszczone sorbety też nie są złe :D

      Bardzo dziękuję za komentarz! <3

      Usuń
  2. Też zauważyłam Overjoyed w rozdziale, uwielbiam jak wplatasz takie elementy do tekstu ♥ Rozdział, jak zwykle mi się podobał. Był jednocześnie zabawny i magiczny. Przez tę śliczną atmosferę świąt w tekście, aż wyjrzałam przez swoje okno chcąc ujrzeć świecące płatki śniegu (rany jestem osobą, która zimy nie lubi, więc jak Ci się to udało u mnie wywołać? haha xD)

    Gratuluję zdania! :D Ja właśnie dzisiaj też zdałam teorię, nareszcie xD
    Pozdrawiam i czekam na kolejny rozdział :3
    ~Pat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam święta i zimę, i już nie mogę się doczekać kiedy spadnie śnieg! Także cieszę się, że coś tam w tobie poruszyła :D

      I wielkie gratulacje! Kiedy masz praktykę?

      Usuń
    2. Ogólnie zima jest ładną porą roku jak się ogląda ją przez okno, siedząc w cieplutkim pokoiku i pijąc gorącą czekoladę ♥ Ale tak ogólnie to za nią nie przepadam, bo jest strasznie zimno a ja jestem osobą ciepłolubną haha xD

      17 października a Ty już się zapisywałaś?
      ~Pat

      Usuń
    3. Ja też lubię ciepełko ale takie wiosenne..

      15 D: eheheheheheheheheheeeee zginę...

      Usuń
    4. Miejmy nadzieję, że trafimy na dobrodusznych egzaminatorów haha xD A i najważniejsze to żeby nie dać stresowi przejąć kontrolę, bo wtedy będzie nieciekawie. Wiem może łatwo mówić ale trzeba to jakoś powstrzymać, bo inaczej robi się beznadziejne błędy :<
      ~Pat

      Usuń
    5. Doładnie! Kwestia egzaminatora :D Ja właściwie idę tam z nastawieniem "i tak nie ma szans, żeby zdała za pierwszym razem, bo po prostu ci z 'góry' mi na to nie pozwolą... sorry potrzebują mojej kasy", więc na razie bez stresu ^^

      Ale i tak przed samym egzaminem pewnie umrę. Ostatnio tak się bałam teorii, że dostałam rano gorączki, więc haaaaaa na pewno tego nie przetrwam i nigdy nie dowiecie się kim jest Wilcza Dziewczyna! xD

      Usuń
  3. Haha też uważam, że robią to specjalnie żeby tylko jak najwięcej kasy od ludzi wyciągnąć :< Ale może szczęście dopisze ;)

    Nawet tak nie mów! Przetrwasz, bo jesteś silna. Co to taki egzamin, matura jest gorsza xD Nie no żartuję, na maturze się mniej stresowałam niż pewnie będę na tej praktyce >_<
    Poza tym jak tak zrobisz, to będziemy cierpieć bardziej, jak nie dowiemy się, co będzie dalej haha xD
    A tak w ogóle to pamiętaj, że duszą jestem z Tobą i też to samo przeżywam.
    ~Pat

    OdpowiedzUsuń
  4. Aluś i Pat gratuluję zdanej teorii na prawko. Przed praktycznym powiedzcie sobie stanowczo, że zdacie i tak będzie. Ja tak zrobiła. Na pierwszy termin poszłam z nastawieniem, ze nie zdam i nie zdałam, a za drugim razem wmawiałam sobie, że zdam i zdałam jako jedyna z 10 osób. Co prawda było to 11 lat temu, ale stare sposoby są najlepsze. Trzeba uwierzyć, że siła jest w nas.
    A teraz właściwy komentarz.
    Ja chcę już święta! Pachnące piernikami, błyszczące lampkami na choince i Dana z ogromną, czerwoną kokardą na szyi pod choinką :D
    Wprowadziłaś cudowny świąteczny nastrój w tym rozdziale i cała sceneria idealnie pasowała jako tło dla pierwszego pocałunku Dalice. Szczerze się uśmiałam z tej nieporadności chłopaka. Oboje są przekochani :)
    Roztopiony sorbet...mmm...mniam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy! :D Taka pewność siebie też nie zawsze pomaga, bo tak zmobilizowana weszłam na pierwszy egzamin z teorii i brakło mi jednego punktu, żeby zdać xD No ale praktyka to już inna sprawa, najważniejsze żeby opanować stres i pokazać się jak z najlepszej strony haha :)
      ~Pat

      Usuń
    2. Ach, dzięki kochana! Pojedziemy na spontana i już, a reszta okaże się w trakcie :D

      I jak zwykle dziękuję za komentarz ^^ Ja sama napisałam tę scenę jeszcze w czasie wakacji, ale jak teraz ją wrzucałam, też mi się zachciało choinki i śniegu i kolęd i tej wspaniałej atmosfery <3
      Aż mi się zachciało napisać jakąś świąteczną scenkę, ale nie! Dzisiaj mam wolne, więc nadrabiam zlecenia :D

      Usuń
  5. Sooo rooomaantic *-*
    Hehe jaki banan na ryju xD

    OdpowiedzUsuń